Fungerer din nettside for bedriften din?

Et nettsted er et must-ha markedsføringsverktøy for småbedriftseiere, men bare fordi du har et nettsted oppe, betyr ikke det at det gjør det det skal gjøre når det gjelder markedsføring og salg. Hvis nettstedet ditt ikke oppnår å hente inn kunder og konvertere potensielle kunder, kan du ta en titt på tre viktige områder der nettstedet ditt kan svikte. Kraften til et nettside for små bedrifter kan ikke vektlegges nok. Det er et must-ha-verktøy for småbedrifter. En god nettside for en bedrift, er en side som klarer å få kunder, om det er lokalt, regionalt eller nasjonalt. Nettstedet ditt er en inngangsport til en verdensomspennende gruppe kunder og potensielle kunder; det markedsfører og selger dine produkter og tjenester; det tiltrekker og konverterer salgsleder; det etablerer din troverdighet og kompetanse, og mye mer. Og som en bonus kan et nettsted gjøre alt dette til en relativt lav kostnad for å bygge, vedlikeholde og oppdatere. Imidlertid, bare fordi du har en nettside oppe, betyr ikke det at den gjør det den skal gjøre når det gjelder markedsføring og salg. Først må du være veldig klar over hva formålet med nettstedet ditt er. For de fleste småbedriftseiere og uavhengige fagpersoner, bør nettstedet ditt gjøre følgende: 

  • Trekke kvalifiserte potensielle kunder
  • Konverter potensielle kunder til kunder
  • Konverter kunder til gjentatte, lønnsomme kunder
  • Samle navnene på folk som er interessert i dine forretningstilbud
  • Handle som en 24/7 selger - ta og behandle ordrer og gi informasjon

Etabler deg og bedriftens ekspertise ved å gjøre artikler, produkter, ressurser, snakkeplaner osv. Tilgjengelige Så gjør nettstedet ditt alt ovenfor?

Hvis ikke, er det tre viktige områder du kan ta en titt på:

1. Innholdet på nettstedet ditt
2. Design av nettside for bedrift. 
3. Markedsføring av nettside for bedrift.  

Innholdet på nettstedet ditt. De fleste hjemmesider fokuserer på virksomhetens produkter, tjenester, legitimasjon, historie, bio og prosesser. Denne informasjonen er ikke den viktigste motivasjonen til hvorfor folk besøker nettstedet ditt - spesielt for første gang. Folk går til selskapets nettside for å søke en løsning på noe problem eller smerte de opplever i sitt personlige eller profesjonelle liv. De skanner raskt nettstide for å se om nettstedet er rettet mot dem og om det tilbyr det de søker. De laster ned gratis informasjon (som en spesiell rapport, ezine eller artikkel) som adresserer det de ønsker og trenger. De vil registrere seg for en avtale eller kjøpe noe, bare hvis innholdet på nettstedet ditt tydelig viser fordelene med tjenestene og produktene dine, og det er noe de besøkende på nettet vil ha.

Design av nettstedet ditt. Sørg for at nettstedets design, navigering, lenker og grafikk alle tjener potensielle kunder og kunders behov. Er de i stand til raskt og enkelt å finne det de trenger, ta affære og få svar på spørsmål? Får du folk til å gjøre det du trenger dem? For eksempel vil jeg at folk skal registrere seg for min gratis spesialrapport, slik at de raskt får smake på markedsføringsfilosofien din, og de kan bestemme om de vil ha mer informasjon ved å klikke på siden min coachingtjenester. Men jeg vil også fange navnet og e-postadressen deres slik at jeg kan starte et markedsføringsforhold med dem. Så nettstedet mitt er designet for å gjøre det enkelt for folk å få spesialrapporten og for meg å få kontaktinformasjonen deres - tilvalgsboksen er øverst på hver side og nevnt også på et par av websidene. Husk at det er innholdet som vil holde besøkende på nettstedet ditt og besøke igjen og igjen. Imidlertid, hvis nettstedets design gjør det vanskelig å finne og få noe av dette nyttige innholdet, vil de forlate og sannsynligvis ikke komme tilbake.

Markedsføring av nettsisden for din bedrift. Du har gode fordeler og kundefokusert innhold på nettstedet ditt, og navigasjonen gjør det superenkelt og raskt for folk som besøker nettstedet ditt å finne det de trenger. Nå vil du markedsføre nettstedet ditt så mange måter du kan for å sikre at du får første gang og gjentatte besøk på nettstedet. Noen måter du kan begynne å markedsføre nettstedet ditt på er: * Skriv artikler, med nettstedkoblingen din inkludert i ressursboksen på slutten, og send til artikkelsendingssider, ezines, fora, nettsteder, foreninger og publikasjoner fra selskaper som retter seg mot samme gruppe mennesker som deg.

Med LageHjemmeside så vil du få gode tips på disse tingene. Du vil få alt du trenger for å lage din egen nettside for bedrift. Råd på hva du bør gjøre, videor som viser hvordan og enkle triks for å nå kunden din med ditt budskap. Du vil kunne lage en god nettside for markedsføring.



Publisert/ published: 06-05-2021